Od zawsze walczę ze schematami. Od zawsze chcę by te schematy pracowały dla mnie. Podobnie jest z tworzeniem kampanii Google Ads. Tworząc pewien szkielet/podstawę można szybko utworzyć cały szablon kampanii, a na jego podstawie rozbudowywać ją o kolejne elementy – hurtowo.
Pisałem już kiedyś o moim Sposobie Ab Ab.
Teraz będzie jeszcze szybciej.
Dlaczego Ab Ab? Bo musimy użyć unikalnego ciągu znaków składającego się z dwóch elementów. Także jeśli chcecie Xy Xy, to Wasza decyzja, ale wyjdzie na to samo.
Mając zestaw fraz…
Ja dla przykładu dodałem tylko kilka, ale może być ich kilkadziesiąt, kilkaset itp. itd.
Dodatkowo użyłem funkcji =dł by sprawdzić ile znaków będzie miała najdłuższa fraza – przyda się na później.
Mając utworzoną jedną główną grupę reklam z tekstami reklam… nazywamy ją Ab Ab lub z małej litery – wedle uznania, ale na potrzeby późniejszej modyfikacji tekstów reklamowych użyje zapisu z dużej litery.
Mając utworzone szablony tekstów reklamowych… w nagłówku umieszczam Ab Ab oraz w ścieżce 1 (w ścieżce zależy to tylko od Ciebie, czy chcesz umieścić tam słowo kluczowe – nie musisz tego robić i to ułatwi Ci późniejsze modyfikacje tekstów. Osobiście zalecam, by również w ścieżkach było słowo kluczowe)
Mając słowa kluczowe w zapisie ab ab… ja używam dopasowania do wyrażenia i ścisłego. Wy możecie robić po Swojemu.
Możemy szybko utworzyć całą kampanię.
Kopiuje mój szablon grupy reklam tyle razy ile mam słów kluczowych. W moim przypadku 7. Nie przejmujcie się wykrzyknikami.
Teraz eksportujemy naszą kampanię.
Otwieramy wyeksportowany csv i szukamy kolumny Ad Group, bo tu chcemy wkleić nasze słowa kluczowe. Musimy wiedzieć ile mamy wierszy per grupa reklam (będzie to zależeć np. od ilości reklam). U mnie to 5 wierszy na grupę reklam.
Wracamy do naszych słów kluczowych. Kopiujemy je w kolumnie by sumarycznie było ich po 5 – jeden zestaw pod drugim.
I sortujemy alfabetycznie.
Kopiujemy całą naszą kolumnę fraz i wklejamy w kolumnę Ad group w wyeksportowanym pliku z Edytora Google Ads.
Zapisujemy nasz plik csv i importujemy do Edytora Google Ads.
Nie przejmujcie się komunikatem Edytora.
Klikamy Zakończ i sprawdź zmiany oraz Zachowaj.
Edytor utworzył z naszych słów kluczowych nowe grupy reklam. Te z nazwą Ab Ab można już usunąć.
Zaznaczamy teraz po lewej nasze grupy reklam i przechodzimy do słów kluczowych. Zaznaczamy je wszystkie.
Korzystamy z funkcji ctrl+h. Zaznaczamy co ma się zmienić, czyli Słowa kluczowe i ab ab na [adgroup] – czyli nazwa grupy reklam. Zaznaczona funkcja Zachowaj wielkość liter spowoduje, że słowa kluczowe będą pisane z małej litery. W przypadku tekstów, gdzie mamy w nagłówku Ab Ab, nasze frazy byłyby pisane z dużej litery.
Efektem są słowa kluczowe w odpowiednich grupach reklam.
Przechodzimy do tekstów reklamowych. Chcę mieć dodatkowy tekst na grupę reklam, który jeszcze w którymś opisie będzie zawierał słowo kluczowe. Wy nie musicie tego robić. Zaznaczam wszystkie teksty, kopiuje opis, który mnie interesuje, by go zmienić i ctr+h.
I tu przydaje nam się wiedza na temat najdłuższej frazy kluczowej, która ma 28 znaków, czyli na opisy pozostają nam 62 znaki (dokładnie 61 lub 60, gdy chcemy zakończyć frazę kropką).
Pamiętaj by zaznaczyć opcję na dolę Wprowadź zmiany w zduplikowanych elementach. To spowoduje utworzenie nowych tekstów per grupa reklam.
Teraz w nowych tekstach zmienię jeszcze nagłówki 4, by również one miały Ab Ab.
Zaznaczam wszystkie teksty reklamowe i korzystamy z ctr+h.
Zaznaczamy co ma się zmienić, czyli Nagłówek 1, opis 3 i 4 oraz ścieżka 1.
Nie przejmujcie się wykrzyknikami – to ścieżka 1 (jeśli przekracza 15 znaków) lub za długi nagłówek 1, jeśli fraza przekracza 30 znaków.
Być może zastanawiasz się dlaczego nie przygotowałem sobie wcześniej drugiego tekstu per grupa reklam. Ależ przygotowałem, ale musiałem zmienić część artykułu, bo po zaciągnięciu pliku csv, Edytor nie przyjął tych tekstów z Ab Ab – to ten komunikat, o którym napisałem, by się nim nie przejmować 🙂
Teraz radzimy sobie z wykrzyknikami. Szukamy gdzie są i poprawiamy ścieżki lub/i nagłówki lub/i inne miejsca, gdzie mamy przekroczenia liczby znaków.
Wchodzimy w każdą grupę reklam, zaznaczamy oba teksty i edytujemy ścieżkę 1 – ja kopiuję po prostu część słów do ścieżki 2. Jeśli fraza jest tak długa, że nie mieści się w 2×15 znaków, to zostawiam jakaś główną/najważniejszą frazę.
W tym momencie nie przejmuj się spacjami w ścieżce. Nawet gdybyś je zostawił/ła, to system doda tam „_”. Ja spacje zmienię później hurtowo na „-„.
Czyli teraz … bo już ogarnąłem wszystkie ścieżki 1 i 2 w grupach reklam.
ctr+h i zamieniamy ścieżkę 1 i 2. Edytor ma znaleźć ” ” (spację) i zamienić na -. W znajdź tekst jest zrobiona spacja (nie widzisz tego, ale ona tam jest).
Tak wyglądają nagłówki 1 w tekstach ze słowami kluczowymi.
A tak wygląda tekst, gdzie chcieliśmy wstawić słowo kluczowe w opisie 3 i 4.
W ten sposób utworzyłeś dużą strukturę z wieloma frazami. Instrukcja wydaje się przydługawa, ale jak opanujesz te funkcje, to tworzenie takiej kampanii, gdzie teksty są identyczne/schematyczne będzie samą przyjemnością.
Przypomnę Ci tylko, że zaoszczędziłeś mnóstwo czasu. Możesz iść z kumplami na piwo.