Zapewne jak wiele/u z Was tworzę raporty dla moich Klientów w Looker Studio (dawny Google Data Studio). Niektóre są bardzo proste, niektóre bardzo rozbudowane. Staram się je tworzyć w miarę czytelne z najważniejszymi informacjami, ale zawsze przy wysłaniu raportu musiałem przesyłać opisy do poszczególnych kart raportu lub Klient sam pytał mnie w późniejszym czasie o pewne podsumowanie zawartości raportu.
Mimo, że karty raportu można „rozciągać” w dół, to nie przepadam bardzo za tym i wolę mieć kilka kart raportu niż jedną. Od jakiegoś czasu zastanawiałem się jak w prosty sposób, a przede wszystkim zajmujący mało miejsca przekazać jakieś podsumowanie/opis zawartości danej karty raportu.
Jak stworzyć dodatkowy opis raportu Looker Studio (Google Data Studio) nie tracąc miejsca w raporcie? Zyskasz do 900 znaków na dodatkowy opis.
Pierwsza z nich to po prostu nazwy poszczególnych kart. Wystarczy nazwę danej karty mocno przedłużyć na własne potrzeby i po najechaniu na jej nazwę pokaże się „dymek”.
Drugie rozwiązanie jest o tyle fajne, że można je wplatać w sam raport np. tak.
Utwórzcie tabelę, czyli Wstaw >> wybierzcie z listy Tabela
Jaki wymiar i dane? Nie ma to tak na prawdę znaczenia. Ja wybrałem Opis wyjątku, a dane wręcz usunąłem.