Sposób Ab Ab

Prowadząc kampanie od ponad 10 lat zauważyłem, pewnie i Wy, że wiele kampanii składa się z bardzo podobnych bloków, ponieważ sama tematyka fraz, mimo ich pogrupowania, cały czas kręci się wokół tego samego tematu. Tworząc takie kampanie układa się pewien schemat działania, a że lubię sobie ułatwiać i przyspieszać pracę opracowałem sposób na szybsze tworzenie kampanii Google Ads w Edytorze Google – jeśli i Ty wpadłeś na taki pomysł, to super. Chciałbym się z Wami nim podzielić i mam nadzieję, że i Wam ułatwi on tworzenie kampanii.

Jak przy każdej kampanii musimy przygotować sobie plac zabaw. Grupujemy sobie frazy kluczowe i opracowujemy teksty reklamowe. I ja tak zrobiłem. Na potrzeby opisu Sposobu Ab Ab rozpisałem tylko parę fraz plus połączyłem je z miastem Kraków i Warszawa (dzięki temu pokażę Wam na samym końcu jeszcze jeden sposób na szybsze tworzenie kampanii). Dodatkowo przygotowałem sobie dwie kombinacje nagłówków i opisów. Pamiętajcie, że do testowania pewnych elementów w tekstach reklamowych powinny one różnić się tylko jednym lub dwoma elementami. Po pewnym czasie odrzucamy gorszy tekst i testujemy inny element.

Mając tak przygotowane frazy i teksty utworzyłem sobie kampanię. Nie skupiam się w tym momencie jakie ustawienia poczyniłem na samej kampanii. Wyjaśniam na czym polega Sposób Ab Ab. Przejdźmy do Edytora Google Ads. Tworzymy kampanię i jedną grupę reklam o nazwie ab ab.

Następnie przechodzimy do słów kluczowych, gdzie tworzymy jedną i tą samą frazę o nazwie ab ab we wszystkich 3 dopasowaniach: przybliżonym – będziemy je na samym końcu zmieniać w modyfikator, do wyrażenia i ścisłym (ja osobiście tak robię, że w pierwszej fazie optymalizacji kampanii Google Ads używam tych dopasowań). Dlaczego na tym etapie w przybliżonym? Bo wszystkie frazy mają być identyczne po ich zaznaczeniu w Edytorze.

Następnie przechodzimy do tekstów reklamowych. Wklejamy nasze kombinacje, ale nagłówek 1 tworzymy jako Ab Ab. Tak w tym miejscu z dużej litery, bo podczas podmiany tego elementu w Edytorze będziemy mieli zaznaczoną opcję zachowaj wielkość liter.

Zwróćcie również uwagę, że w ścieżkach 1 i 2 również poczyniłem przygotowanie do automatycznej podmiany elementów.

Na czym ogólnie polega Sposób Ab Ab? Na przygotowaniu sobie tak kampanii Google Ads, by w łatwy sposób podmieniać tylko określony elementy w strukturze kampanii. Ab Ab może być każdym innym skrótem, który sobie przyjmiecie. Ważne, żeby nie były to frazy, bo w którymś momencie użyjecie ich w tekstach i one również podmienią się podczas tworzenia kampanii – to był mój odwieczny problem, dlatego wpadłem na Sposób Ab Ab.

Tak przygotowaną cała grupę reklam kopiujemy x razy.

Teraz wracamy do naszego zestawu fraz i kopiujemy pierwszą z nich.

Wracamy do Edytora i na poziomie Grup reklam klikamy w nazwę grupy (jednej z nich) i korzystamy ze skrótu ctrl + h i uzupełniamy odpowiednio pola pamiętając o zaznaczonym elemencie Zachowaj wielkość liter. Klikamy Zastąp.

Przechodzimy na Słowa kluczowe, zaznaczamy wszystkie i znowu ctrl + h. Klikamy zastąp.

Zostały nam jeszcze teksty reklamowe. Przechodzimy na nie i ponawiamy skrót ctrl + h. Jeśli podmieniony nagłówek lub ścieżka są za długie, to dostosowujemy je do naszych potrzeb. Jeśli fraza jest długa, to możemy ją przenieść do nagłówka 2 i skrócić wezwanie do działania. Tą operację możemy zostawić sobie na sam koniec tworzenia kampanii i zrobić ją również hurtowo.

Pamiętajcie, że w ścieżkach 1 i 2 słowa muszą być połączone chociażby myślnikiem “-“. Jeśli Wy tego nie zrobicie, to system Ads sam połączy je z tego co pamiętam dolnym podkreśleniem, więc na dobrą sprawę nie musicie poprawiać spacji. Ja to robię, bo wolę mieć myślniki.

Czynność powtarzamy z każdą frazą.

Pamiętajcie na końcu o zmianie dopasowania w modyfikator słów kluczowych.

Przechodzimy na Słowa kluczowe w Edytorze i sortujemy po Typie dopasowania. Zaznaczamy wszystkie frazy w dopasowaniu przybliżonym.

Stosujemy skrót ctrl + h i w górnym polu klikamy spację, a na dole spacja i + czyli ” ” zamieniamy na ” +”.

Zostało nam jeszcze dodać + przed pierwszymi słowami w naszych frazach. Stosujemy skrót ctrl+shift+h wpisujemy + i zaznaczamy Przed istniejącym tekstem.

Poniżej filmik z pracy w taki sposób. Pominąłem frazy w innej liczbie (szybko je można dodać do grup reklam gdzie występują przez ctrl+h z zaznaczoną opcją Wprowadź zmiany w zduplikowanych elementach), bo chciałem Wam jeszcze pokazać budowanie kampanii blokami tematycznymi pod względem np. miasta. Tworzymy cały blok z danym miastem, a potem filtrem wydzielamy wszystkie grupy zawierające to miasto. Kopiuj, wklej i zmieniamy nazwę grup reklam przez Znajdź i zamień. Potem w filtrze zmieniamy nazwę miasta, by pokazywał elementy tylko z danych grup reklam i podmieniamy frazy i teksty reklam (jeśli w tekstach również chcemy mieć takie zmiany). W taki sposób możemy zbudować bardzo szybko bardzo rozbudowane kampanie.

Celowo zostawiłem pozostałe niewykorzystane grupy reklam ab ab, żeby pokazać Wam, że stosując filtry możemy w łatwy sposób dotrzeć do grup reklam, czy elementów w nich zawartych.

Na końcu filmiku popełniłem błąd z wielkością liter przy nazwie miasta Kraków – pamiętajcie o tym u siebie. Próbując naprawić błąd zapomniałem odznaczyć Zachowaj wielkość liter (tym razem trzeba było odznaczyć) i Edytor nie chciał poprawić wielkości.