Problem z Regułami Automatycznymi Google Ads

Poniedziałek. I długo zastanawiałem się co tu napisać, ale frustracja wygrywa. Znowu zacząłem poniedziałek od naprawiania błędu reguł automatycznych Google Ads.

Dzisiaj jednak pochyliłem się nieco dłużej nad problemem, by go zlokalizować, zdiagnozować i zgłosić do Google.

Reguła miała dotyczyć jednego konta i wstrzymać reklamy. Reguła wstrzymała wszystkie reklamy na wszystkich kontach podpiętych do mojego MCK.

1 września ten sam problem, ale reguła wstrzymała wszystkie aktywne kampanie na wszystkich kontach.

Dzisiaj utworzyłem 3 nowe reguły. 1 i 3 są identyczne, ale różnią się właścicielem. Pierwsza jak widać na moim MCK, a trzeciej właścicielem jest konto Klienta. Druga reguła ma wskazane konkretne 2 kampanie do wstrzymania. Tą regułą nie będziemy się zajmować, bo tu wszystko powinno zadziałać poprawnie. Co więcej… mimo, że właścicielem jest MCK mogłem wybrać tylko kampanie utworzone na koncie tego Klienta (tu też sądzę jest błąd, ale akurat na moją korzyść, że nie muszę przedzierać się przez wszystkie kampanie pod MCK).

Możecie mi tylko zaufać, sprawdzałem to 3 razy, reguła dla pierwszej i trzeciej ustawiona jest dokładnie tak samo. Czyli będąc zalogowanym do MCK przechodzę na konto Klienta i na poziomie kampanii tworzę regułę. Czarny prostokąt to nazwa danego konta Klienta.

Czyli nie ważne, czy wybrałem jako właściciela moje MCK, czy konto Klienta, to sama reguła wygląda dokładnie tak samo z widocznym wybranym kontem Klienta w Zastosuj do:

Niestety po przejściu do Narzędzia i ustawienia >> Reguły i edycji obu tych reguł widzę:

Dla reguły 3, gdzie właścicielem jest konto Klienta – czyli w „Zastosuj do:” widzę wskazane konto Klienta.

Dla reguły 1, gdzie właścicielem jest moje MCK – w „Zastosuj do” Widzę Kampanie na wszystkich kontach właściciela

Edytując Zastosuj do mogę wybrać konkretne konto. Po zapisaniu i ponownej edycji widzę już poprawnie utworzoną regułę, która powinna zadziałać do jednego wskazanego konta.