W ostatnim czasie na forum Google Ads pojawia się bardzo dużo pytań odnośnie włamań na konta Google Ads i nieautoryzowanych wydatkach na tych kontach. Użytkownik dowiaduje się najczęściej o włamaniu, gdy otrzyma maila o zaległych płatnościach lub zawieszeniu konta.
Najczęściej Użytkownik nie zakładał sam konta Google Ads. Tutaj taki przykładowy temat
Prawdopodobnie krąży jakiś wirus, który zbiera dane o Użytkownikach. Najczęściej Użytkownik ma dodaną kartę w usłudze Google Pay, skąd taki wirus zaciąga dane logowania i zakładane jest konto Google Ads z już podpiętą kartą kredytową.
Pamiętajcie, że często macie podpięte karty kredytowe pod inne usługi Google i oszuści wykorzystują to jak i dane logowania do zakładania kont Google Ads. Zabezpieczajcie Swoje konta. Ostrzeżcie Swoich Klientów, by wdrożyli podwójną weryfikację.
Tutaj znajdziecie informacje jak zabezpieczyć zhakowane konto
Tutaj formularz do wyjaśnienia skąd wzięło się obciążenie
Tutaj formularz zgłoszenia włamania na konto Google Ads
Tutaj możliwość kontaktu z supportem
Tutaj rozpoczniesz proces aktywowania weryfikacji dwuetapowej – kliknij przycisk Rozpocznij
[WAŻNE DLA AGENCJI]
Sprawdźcie czy Wasze konta MCK (Moje Centrum Klienta) mają ustawioną weryfikację dwuetapową. Pamiętajcie, że konta utworzone z poziomu MCK nie będą miały automatycznie weryfikacji dwuetapowej.
Należy otworzyć sobie te konta w oddzielnych kartach. Wejść w Narzędzia i ustawienia >> Dostęp i bezpieczeństwo >> bezpieczeństwo i tu włączyć weryfikację dwuetapową i najlepiej dodać dodatkowe zabezpieczenie jako domeny, na które można będzie wysyłać zaproszenia z dostępem do kont.
Jeśli nie wiedzieliście o tym, że ktoś założył konto Google Ads, to mail jaki otrzymaliście od Google już mówi o zaległościach i prawdopodobnie konto jest zawieszone. To mocno utrudnia kontakt z supportem. Tutaj 6 sposobów kontaktu z supportem w takiej sytuacji.
1. Formularz Zabezpieczenia mojego konta Google Ads zostały naruszone – on powinien działać mimo zawieszonego konta.
2. Zaloguj się na konto Google Ads https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/ i w prawym górnym rogu znak zapytania i Uzyskaj pomoc lub Skontaktuj się z nami.
3. Jeśli powyższe zawiedzie, to sugestia o założenie drugiego konta Google Ads. Skontaktowanie się z supportem za pomocą formularza https://support.google.com/google-ads/gethelp i zgłoszenie problemu na problematycznym koncie. W formularzu podajesz numer id konta tego nowoutworzonego, żeby to zadziałało.
4. Szukasz agencji, która Ci pomoże. Podpina Twoje konto do ich MCK i kontaktują się z supportem w Twoim imieniu zgłaszając problem.
5. W mailu jaki otrzymałeś jest możliwość odwołania się od zawieszenia. Uzupełnij ten formularz i zapewne jest tam miejsce na opisanie sytuacji – niestety może to trwać dosyć długo.
6. Wypełnić ten formularz odwołania się od zawieszenia konta