W połowie maja Google wprowadzi ulepszenia dotyczące dopasowań ścisłych i dopasowań do wyrażenia, dzięki czemu reklama Google AdWords będzie wyświetlana również w wynikach wyszukiwania zbliżonych odmian słów kluczowych – w tym haseł zawierających błędy w pisowni. Donosi Google w swoim serwisie Pomocy AdWords.
Na czym będzie polegała zmiana?
Do tej pory używając dopasowania do wyrażenia np. dla frazy „hotele kraków” powodowaliśmy tyle, że Internauta wpisując frazę hotele kraków oraz dodatkowe słowo przed i za całą frazą (fraza hotele kraków występowała w zapytaniu w sposób nierozerwalny) mógł zobaczyć naszą reklamę. Jeśli wpisał z błędem bądź z literówką nie zobaczy naszej reklamy.
Gdy wejdzie w życie nowa funkcjonalność Internauta zobaczy naszą reklamę nawet wtedy, gdy wpiszę takie frazy:
tanie hotelle krakow
tanie hotele krakow
tani hotel kraków – liczba pojedyncza
itp.
W przypadku dopasowania ścisłego sytuacja jest bardzo podobna. Do tej pory używając w kampanii dopasowania ścisłego powodowaliśmy tyle, że Internauta musiał wpisać dokładnie taką frazę jaką użylismy w kampanii.
Po wejściu w życie nowej funkcjonalności nasza reklama pojawi się również wtedy, gdy Internauta wpisze:
hotel kraków – liczba pojedyncza
hotell krakow
itp.
Mamy nadzieje, że takie udogodnienie wesprze kampanie, które prowadzimy i spowoduje większą odwiedzalność stron naszych Klientów przy założeniu, że ruch generowany przez takie frazy będzie precyzyjny.