Optymalizacja kodu źródłowego strony www.

Zapewne posiadasz już stronę www. Niestety nie pojawia się ona w wynikach wyszukiwania. Słyszałeś o czymś takim jak pozycjonowanie, ale nie jesteś przekonany, że ono pomoże Twojej firmie. Niestety takie pojęcie funkcjonuje i jest ważnym elementem procesu promowania strony www. Aby skutecznie pozycjonować stronę www należy ją odpowiednio zoptymalizować. Optymalizacja kodu źródłowego strony www wiąże się z kilkoma zabiegami, które poniżej wypiszę.

Pierwszym zabiegiem jest uzupełnienie poprawnie tzw. meta tagów. Są trzy podstawowe: meta description, meta keywords i title. Każdy z nich ma pewną funkcje w kodzie strony.

Title to unikalny tytuł strony czy podstrony, który będzie się pojawiał w wynikach wyszukiwania jako link prowadzący do naszej strony.
Meta description to unikalny opis strony czy podstrony, który będzie się pojawiał jako tekst opisowy w wynikach wyszukiwania; czasem zamiast description pojawia się wybrany przez Google tekst ze strony.
Meta keywords to słowa kluczowe opisujące daną tematykę strony. W tej chwili ten znacznik ma mniejsze znaczenie dla robotów Google, ale zobaczymy jak będzie widziała go nowa wyszukiwarka Bingo.

UWAGA!!! Proszę pamiętać, że poprawne uzupełnienie tych znaczników to również zachowanie ilości znaków. Jeśli ilość znaków zostanie przekroczona to robot i tak nie przeczyta całego zapisu.

Kolejnym ważnym etapem optymalizacji jest dodawanie znacznika alt i title do obrazków. Alt to alternatywny tekst. W takim znaczniku można użyć słowa kluczowego, ale pamiętajmy, żeby nie przesadzać z rozpisywaniem się w tym znaczniku. Wystarczy 4 -5 dobrze dobranych fraz, słów opisujących dany obrazek. Znacznik title to tytuł obrazka, który również warto umieścić. Może być identyczny jak alt. Proszę również pamiętać o rozmiarach obrazka czyli width=”” height=””. Warto zamieścić te wartości, ponieważ wyszukiwarka poważniej potraktuje Waszą stronę.

Kolejnym elementem stosowanym jest nagłówek. Należy pamiętać, że nagłówek „h1” może wystąpić na stronie, czy podstronie tylko raz. Kolejne nagłówki jak „h2”, „h3”, „h4” itd. mogą występować w treści kilka razy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami.

autor: Dominik Myślak RedJasper