Od 2010 roku współpracujemy z Firmą Google…

Tak rozpoczęła się rozmowa z konsultantką pewnej dużej firmy posiadającej katalog firm.
Później było już tylko gorzej.

Dzień dobry Panie Dominiku, Nazywam się …………… i dzwonię z …………. . Od 2010 roku współpracujemy z Firmą Google. Proponujemy Panu dodanie swojej wizytówki do naszego katalogu, co będzie miało wpływ na pozycjonowanie Pana strony. Najmniejszy pakiet uwzględnia 5 słów kluczowych, które będą pozycjonowały Pana stronę, koszt to cyferka i dwa zera na rok.

Tu nastąpiło moje wtrącenie. Bezczelnie wszedłem w zdanie miłemu głosowi żeńskiemu.

Redjasper – Na czym polega Państwa współpraca z firmą Google??
Konsultantka – Mamy 8 specjalistów, którzy na platformie google promują wizytówki naszych Klientów.
Redjasper – Ale na czym polega współpraca z Firmą Google??
Konsultantka – Już Panu tłumaczę. Dzięki temu, że może Pan dodać 5 słów kluczowych, Pana strona będzie promowana na platformie Google.
Redjasper – Ale na czym polega współpraca z Firmą google?? Czy macie podpisaną umowę z firmą Google?? Jestem Certyfikowanym Partnerem Google jeśli chodzi o prowadzenie kampanii AdWords, czyli mogę prowadzić takie kampanie jako zaufana i polecana firma przez Google, ale nigdy nie określiłbym tego jako współpraca z firmą Google. Mogę wykorzystywać jedynie narzędzia Firmy Google.
Konsultantka – Jeśli Pan poczeka to ja zapytam przełożoną i odpowiem Panu na to pytanie.

Rozmowa w późniejszym czasie zeszła na uświadamianiu Pani o wprowadzaniu w błąd Klientów łącząc sformułowanie “współpracujemy z firmą Google” i mówieniu później o pozycjonowaniu ich strony.

To działanie jest praktykowane od bardzo dawna przez tą firmę. Jak widać nadal jest wykorzystywane. Zapewne wynika to ze skuteczności połączenia magicznych słów “współpraca”, “Google”, “pozycjonowanie”.

Chciałbym przypomnieć na czym polega pozycjonowanie stron www.
W skrócie to zdobywanie linków do Waszych stron firmowych z dobrych, wartościowych stron www – najlepiej jeśli są już one zaindeksowane przez google i są cenione przez wyszukiwarkę.

Takich linków należy zebrać bardzo dużą ilość przy średnio konkurencyjnych frazach.

Teraz pomyślcie jak bardzo pomoże Wam jeden link z katalogu wyżej opisywanego??

słowne zabawy nie zawsze na miejscu
Jest to kropla w morzu potrzeb, by wypromować Waszą stronę www. Nie ważna jest ilość specjalistów pozycjonujących dany katalog. Oni pozycjonują katalog, a nie Waszą stronę i może uda im się wypromować ten ów katalog na kilka fraz. Internauta kliknie w link i przejdzie na daną kategorię z kilkunastoma firmami. Jeśli to będzie Wasza branża to pokażecie się jako jedna z kilku firm z tej branży, więc również Wasza konkurencja będzie tam widoczna.

Możecie oczywiście dodać swoją wizytówkę do tego katalogu, ale nie kierujcie się zdaniem “Od 2010 roku współpracujemy z Firmą Google”.