Jak spełnić nowe wymagania w Programie Google Partners?

Nowe wymagania dotyczące programu Google Partners zostały ogłoszone w 2020 roku, ale przez pandemię zaczną one obowiązywać z początkiem 2021 roku.

Co się zmienia?

Wydatki na koncie MCK wzrastają z 10 000 USD do 20 000 USD w ciągu ostatnich 90 dni.

Skuteczność analizowana na podstawie wyniku optymalizacji. Ten wymóg również jest kontrowersyjny, ponieważ rekomendacje nie zawsze (praktycznie w 80%) nie spełniają założeń dotyczących danych kampanii. Ale nie o tym tutaj…

Największe problemy przyniósł wymóg liczby osób, które muszą uzyskać certyfikaty Google. Dlaczego problem? Ponieważ certyfikat musi uzyskać aż 50% Użytkowników w tej samej domenie e-mail co email administratora głównego konta MCK zgłoszonego do Programu Google Partners.

Na moim przykładzie.

Główny mail w MCK jest na gmail.com. Wszyscy Klienci na kontach podrzędnych, którzy są administratorami na Swoich kontach w emailu gmail.com są również brani pod uwagę. Mój mail w gmail.com jest dodany jako administrator do kont Google Analytics i Google Moja Firma.

Rozwiązanie jakie podaje Support Google, to dodanie nowego administratora w domenie firmowej – do tego dąży Google tym ograniczeniem. Nowy administrator nadaje obecnemu uprawnienia Tylko do odczytu. I niby wszystko powinno działać, ale…

Musiałbym dodać nowego administratora również do kont Google Analytics i Google Moja Firma – zbyt dużo czasu i pracy.

Dodatkowo w moim przypadku nie rozwiązuje to w 100% problemu. Pytanie co jeśli adres firmowy jest podpięty do starych kont Klientów jako administrator – stare czasy, gdy na kontach musiał być administrator (każde konto Klienta miało takiego dodatkowego administratora w domenie firmowej).
Dodatkowo drzewo MCK w dół – każde podrzędne MCK założone na firmowym mailu (każde konto MCK osobny email).


A to cały czas ja – jeden i ten sam Użytkownik.

Po ogłoszeniu nowych zasad celowo nie zdawałem egzaminów przez dłuższy czas – nie miałem na to czasu. Miałem zdany tylko egzamin w sieci wyszukiwania ważny do lutego 2021.

Jeśli i tak mam ważny tylko jeden egzamin, czyli mała strata, to jaki problem jest rozpocząć procedurę uzyskania Certyfikacji ponownie?

Założyłem MCK na drugiej domenie firmowej, której nie ma w moim drzewie kont MCK i kont Google Ads i dodałem do niego obecne konto MCK najwyższego szczebla.

Zgłosiłem się do Pragramu Google Partners nowym emailem i zdałem egzamin z sieci wyszukiwania. Po pewnym czasie zorientowałem się, że sekcja Certyfikaty nadal oznaczona jest jako Prawie zdobyty. Doczytałem informację i zdałem pozostałe niezbędne egzaminy. Trzeba zdać egzaminy z sieci wyszukiwania, reklamowej, reklam produktowych i Youtube.

Wydatki od razu się naliczyły – na to wygląda, że nie jest już brany pod uwagę wiek konta, a tylko jego wydatki w ostatnie 90 dni. Skuteczność od razu się przeliczyła i nadal sugeruje poprawki względem rekomendacji (do zrobienia na początku roku). Liczba osób potrzebna do zdania egzaminu?

1!

W ten sposób mam MCK, które będzie mi służyć do Programu Google Partners, ale obsługiwać Klientów będę logując się tak jak dotychczas, na konto MCK z administratorem w gmail.com. Czyli zostają bez zmian dostępy administracyjne do wszystkich kont.

Gdy ruszy nowy Program Google Partners będę śledził moją sytuację i dam znać, czy moje rozwiązanie się sprawdziło.

Na wszelki wypadek nie odpiąłem konta MCK z mailem na gmail.com od Programu Google Partners.