Eksperyment BETA

Eksperyment Beta to nowa funkcjonalność na koncie adwords. Jest to wersja testowa co wskazuje słowo Beta. Funkcjonalność dostępna jest na karcie Ustawienia naszej kampanii. Na czym to polega? Eksperyment czy wprowadzone pewne zmiany na koncie mają wskazać czy te niewielkie zmiany mają duży wpływ na całą kampanię – polepszenie bądź pogorszenie jakości i zapewne skuteczności reklamy.

eksperyment-beta

Zacznijmy od początku. W pierwszym kroku musimy określić ustawienia eksperymentu takie jak:
– nazwę eksperymentu (powinna ona zawierać opis celów eksperymentu);
– wielkość eksperymentu (tzn. odsetek aukcji, jaki powinien zostać skierowany do przydziału kontroli w porównaniu z przydziałem eksperymentu);
– datę rozpoczęcia przyciągania ruchu przez przydział kontroli i przydział eksperymentu;
– datę zakończenia eksperymentu (tzn. termin zakończenia przyciągania ruchu przez przydział kontroli i przydział eksperymentu). W drugim kroku musimy określić jakich zmian będzie dotyczył eksperyment. Zmiany eksperymentalne można wprowadzać w słowach kluczowych, grupach reklam lub w reklamach. W tym celu należy przejść do odpowiedniej zakładki i wprowadzić modyfikacje, które zostaną sprawdzone podczas eksperymentu.

Wprowadzanie eksperymentalnych zmian stawek.
Aby wprowadzić eksperymentalną zmianę stawki słowa kluczowego, wykonaj następujące czynności:
– Przejdź do karty Słowa kluczowe.
– Upewnij się, że jest aktywny podzielony widok eksperymentu. (Jeśli słowa kluczowe mają podzielone wiersze kontroli i eksperymentu, wszystko jest w porządku. W przeciwnym razie można włączyć ten widok, przechodząc do opcji Podziel i przewijając do pozycji Eksperyment).
– Kliknij stawkę w wierszu słowa kluczowego przeznaczonym dla eksperymentu.
– Podobnie do harmonogramu wyświetlania reklam można zwiększać (+) i zmniejszać (-) odsetek stawki kontroli w celu utworzenia nowej stawki eksperymentalnej.
– Kliknij przycisk Zapisz.
Trzeci etap eksperymentu umożliwią włączenie ręcznie eksperymentu bądź zawieszenie jego funkcjonowania. Po zawieszeniu działania eksperymentu ustawienia kampanii wracają do oryginalnych ustawień kampanii.

Krok ostatni jest dla Ciebie podjęciem decyzji czy dane z eksperymentu wpłynęły na tyle pozytywnie na kampanie, że warto je kontynuować czy też pozostawiamy je i wprowadzamy dla całej kampanii.

Decyzja należy do Was. Powodzenia z eksperymentami!

 

autor: Dominik Myślak Redjasper