Firma Google wprowadziła nową usługę. Jest ona skierowana do małych firm, które same chcą się reklamować w wyszukiwarce Google (bez korzystania ze specjalistów) i nie tracić na prowadzenie i analizę kampanii zbyt wiele czasu. Jest to Google Express.
„Dzięki AdWords Express możesz ułatwić im znalezienie swojej firmy lokalnej, wyświetlając reklamy w Google i Mapach Google (w tym na urządzeniach przenośnych) i przyciągnąć więcej odwiedzających do witryny, wizytówki miejsca lub strony Google+.”
„Gdy klienci z Twojej okolicy szukają w Google lub Mapach Google produktów lub usług powiązanych z Twoimi słowami kluczowymi, Twoja reklama może pojawić się obok wyników wyszukiwania razem z adresem firmy, jej numerem telefonu i charakterystycznym niebieskim dymkiem, który pomaga wyróżnić Twoją reklamę na tle konkurencji.”
Jakie to daje korzyści? Jedną z nich jest to, że nie musisz posiadać własnej strony www by reklamować się w wyszukiwarce Google. Drugą korzyścią jest to, że utworzenie takiej kampanii trwa niewiele czasu i system sam poprowadzi ją za Ciebie.
Dodatkowo płacisz jedynie za kliknięcia (brak płatności w przypadku wyświetlenia reklamy), masz ciągły dostęp do statystyk, które możesz analizować i porównywać skuteczność.
Dlaczego Google Express może być lepsze dla Ciebie od Google AdWords?
Szybkie porównanie produktów
AdWords Express | AdWords | Lokalne strony Google+ | |
---|---|---|---|
Brak opłat. | Nie | Nie | Tak |
Dostępne dla firm bez witryny | Tak | Nie | Tak |
Automatyczne zarządzanie | Tak | Nie | Nie dotyczy |
Płatność tylko za kliknięcia | Tak | Tak | Nie dotyczy |
Reklamy w Wyszukiwarce Google | Tak | Tak | Nie dotyczy |
Reklamy w innych witrynach | W ograniczonym stopniu (dotyczy tylko USA) | Tak | Nie dotyczy |
Reklamy na telefon komórkowy | Tak | Tak | Nie dotyczy |
Inne zaawansowane formaty reklam (np. wideo) | Nie | Tak | Nie dotyczy |
Możliwość kierowania reklam na lokalizacje geograficzne | Lokalnie | Wszędzie | Nie dotyczy |
Jeśli zaliczasz się do niżej wymienionych firm/usługodawców to AdWords Express może być dla Ciebie idealnym rozwiązaniem.
- Lokalni usługodawcy, np. firmy remontowe, warsztaty samochodowe, przychodnie lekarskie, salony kosmetyczne i fryzjerskie
- Lokalne restauracje, kawiarnie i jadłodajnie
- Lokalne sklepy detaliczne, butiki i supermarkety
- Lokalne hotele, zajazdy i budynki mieszkaniowe
Źródło: Omówienie AdWords Express