Nowe narzędzie stworzone przez Google na potrzeby prowadzenia kampanii linków sponsorowanych. Symulator stawek umożliwia uzyskanie dodatkowych informacji dotyczących ilości potencjalnych wyświetleń reklamy, kliknięć jej oraz sumarycznych kosztów używając różnych maksymalnych stawek CPC.
Urządzenia jednak zbiera informacje z ostatnich 7 dni i przelicza je tak, aby podpowiedzieć użytkownikowi konta o przyszłych możliwościach.
Symulator jednak jest dostępny jedynie dla sieci wyszukiwania. W przypadku sieci partnerskiej nie mamy możliwości przeanalizowania tych danych.
Sam symulator jest doskonałym pomysłem na pokazanie możliwości jakie nam daje konkretne słowo kluczowe. Poniżej widzą Państwo screen z działania urządzenia. Widać jakie korzyści przyniesie podniesienie stawki za kliknięcie.
„Ważne: symulator stawek nie służy do prognozowania przyszłej skuteczności. Historyczne dane zawarte w symulatorze stawek mogą zapewnić informacje o tym, jak ustawiać stawki. Jeżeli jednak przypuszczasz, że kolejny tydzień będzie znacząco różnił się od poprzedniego, np. ze względu na sezon świąteczny, wówczas lepiej uwzględnij tę informację podczas ustawiania stawek.” –źródło: Google
autor: Dominik Myślak RedJasper