Sposób na szybszą analizę raportu wyszukiwanych fraz kluczowych

9 września ogłosiło, że: „Od dziś możemy Ci wyświetlać w raporcie wyszukiwanych haseł dotyczącym kampanii w sieci wyszukiwania i dynamicznych kampanii w wyszukiwarce więcej zapytań zgodnych z naszymi standardami ochrony prywatności. Te dane będą się teraz wyświetlać w raportach dotyczących zapytań otrzymywanych przez Ciebie od 1 lutego 2021 roku.” źródło: Udoskonalanie raportu wyszukiwanych haseł przy zachowaniu prywatności użytkowników

W przypadku kampanii Zakupy Google spowodowało to wysyp zapytań, w których były wyświetlenia, ale nie było kliknięć. Niestety często błędnych, czyli takich gdzie nasza reklama pojawiła się na złą frazę. Przeszukiwanie raportu wyszukiwanych fraz stało się, dla mnie osobiście, mordęgą.

Ten sposób na szybszą analizę raportu wyszukiwanych fraz może ułatwić Wam pracę.

Zastosujcie filtr na poziomie raportu.

Wybierzcie

a potem ustawcie sobie filtr, który nie zawiera Waszych fraz (w różnych kombinacjach z polskimi znakami i bez itp.) – każda fraza w osobnym wierszu.

W ten sposób przejrzycie tylko te frazy, które nie zawierały tych dla Was ważnych. Można odwrócić działanie filtra i przejrzeć tylko te frazy, które ZAWIERAŁY Wasze frazy, bo może trzeba będzie coś wykluczyć na poziomie grupy reklam.

Mam nadzieję, że ten sposób ułatwi Wam szybsze przeglądanie raportu wyszukiwanych fraz.