Jak zwykle, co jakiś czas przeglądam Rekomendacje na kontach Klientów – by je często odrzucić.
Ale już przy drugim koncie zastanowiło mnie, dlaczego system sugeruje, że mam w x grupach reklam nieaktywne słowa kluczowe.

OK
Edytor Google Ads i sprawdzam sytuację, która mnie mocno zastanawia…
Nauczony doświadczeniem sprawdzam Historię zmian i…

Około 30 kwietnia 2024 roku Google rozesłało informacje na temat wstrzymywania słów kluczowych, które w ostatnich 13 miesiącach nie wygenerowały wyświetleń. Więcej można znaleźć tutaj https://support.google.com/google-ads/answer/14881035…
I tutaj również przeczytałem, że jednak Google mnie poinformowało… Wy też tak jak ja sprawdzacie Powiadomienia na koncie?

Jak już G wstrzymało te frazy, to możemy włączyć je. Jak znowu przez 3 miesiące nie będą miały wyświetleń, to znowu G je wstrzyma.
Potem wstrzyma całą grupę reklam, bo może… https://support.google.com/google-ads/answer/14637426?hl=en
Zgadzam się. Te frazy nie miały wyświetleń przez ostatnie 13 miesięcy.
Czy chciałem je wstrzymać? NIE
G pisze o zaletach:
Stabilność platformy: eliminacja ręcznego wyszukiwania i wstrzymywania słów kluczowych o małej aktywności.
Uproszczenie struktury konta: ograniczenie nadmiernej liczby nieskutecznych słów kluczowych.
Elastyczność bez ograniczeń: możliwość wznawiania dowolnych słów kluczowych, które przypuszczalnie zyskają dobrą skuteczność.
Czy mógłbym sam o tym decydować?
Jak dobrnęliście aż tutaj, to sprawdźcie u siebie na kontach, czy G wstrzymało Wam frazy.
[PRO TIP] Na co zwracać uwagę przy włączaniu wstrzymanych fraz przez Low activity system bulk change??
Jeśli zmiana dotyczy paru grup reklam, to najszybciej przywrócicie je wchodząc w Historię zmian >> Cofnij – będziecie mieli pewność, że cofnęliście wszystkie frazy, które zostały wstrzymane.
A co jeśli grup reklam jest więcej?
Edytor Google Ads i prosty filtr na poziomie słów kluczowych znajdzie Wam wszystkie słowa kluczowe. Ale czy to jest doskonałe rozwiązanie?

Niestety nie. Nie znalazłem i nie spodziewam się filtra, który pokazywałby tylko te frazy, które zostały wstrzymane przez Low activity system bulk change – byłoby idealnie prawda?
Na co zwrócić uwagę?
Często wydzielamy jakieś słowa kluczowe z danych grup reklam, do innej grupy reklam lub kampanii. Jeśli włączymy wszystkie zaznaczone po filtrze Stan: wstrzymane, to sugeruje sprawdzić Narzędzia >> Znajdź duplikaty słów kluczowych i popracować by nie było duplikatów.
Czasem z jakiegoś powodu wstrzymaliśmy dane słowo kluczowe w danej grupie reklam i jeśli np. nie dodaliśmy do niego etykiety (nawet najprostszej typu wstrzymane + data), to włączając wszystkie wstrzymane frazy zatracamy te ustawienia.
Wypracujmy już teraz nawyk dodawania etykiet do takich wstrzymanych/wstrzymywanych fraz.
Będzie łatwiej później zlokalizować tylko te, które system nam wstrzymał (będą bez etykiet).
W edytorze zbudujemy filtr na poziomie słów kluczowych stan=wstrzymane i etykiety (nie równa się)-=”nasza etykieta”
Zobaczysz tylko frazy, które wstrzymał system.

I okazuje się, że jest prostsze rozwiązanie.
Jeśli nadal masz komunikat w Powiadomienia, to kliknij wyświetl

Przejdziemy na widok

Jeśli komunikatu już nie masz, to jak widzisz możesz sam wybrać odpowiedni filtr, a potem zaznaczyć frazy, które chcesz aktywować.