Niestandardowe powiadomienia w aplikacji mobilnej Google Ads

Nie przepadam za używaniem aplikacji Google Ads na telefonie – z różnych względów. Ale ta funkcjonalność może się przydać.

Czy wiesz, że możesz ustawić niestandardowe powiadomienia w aplikacji mobilnej Google Ads?

Najpierw musisz włączyć powiadomienia push:

Włączanie powiadomień na urządzeniach z iOS

  1. Na pasku nawigacyjnym u dołu kliknij Więcej i wybierz Ustawienia.
  2. Kliknij Włącz powiadomienia.
  3. Kliknij Powiadomienia.
  4. Kliknij Zezwól na powiadomienia.

Włączanie powiadomień na urządzeniach z Androidem

  1. Na pasku nawigacyjnym u dołu kliknij Więcej i wybierz Ustawienia.
  2. Kliknij Włącz powiadomienia.
  3. Kliknij Powiadomienia.
  4. Kliknij Pokazuj powiadomienia.

źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9972066

Potem możesz utworzyć Niestandardowe powiadomienia:

  1. Na dolnym pasku nawigacyjnym kliknij kolejno Więcej i Ustawienia.
  2. Kliknij Niestandardowe powiadomienia.
  3. Jeśli to Twoje pierwsze powiadomienie, kliknij Utwórz. Aby dodać kolejne powiadomienie, w prawym dolnym rogu kliknij „+”.
  4. Kliknij KontoKampania lub Grupa reklam, aby skonfigurować niestandardowe powiadomienie na danym poziomie.

źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/10223911?hl=pl

W zależności na jakim poziomie wybieramy powiadomienia, to mamy nieco różny pakiet danych:

niestandardowe powiadomienia w aplikacji mobilnej google ads

Niestety, gdybyśmy chcieli sobie ułatwić, życie, to na ten moment nie można wybrać wszystkich grup reklam na całym MCK, tylko utworzymy regułę dotyczącą danego konta.

Czyli załóżmy, że chcemy ustawić regułę, która powiadomi nas, gdy jakaś grupa reklam zostanie wstrzymana – musimy utworzyć tyle reguł, ile kont chcemy śledzić powiadomieniami (na dole ekranu wybieramy zaznacz wszystkie wybierając dane konto)

Co więcej nie ma możliwości ustawienia takich powiadomień na poziomie słów kluczowych – a chciałbym móc śledzić, które zostały wstrzymane.

Idealnym rozwiązaniem byłoby, gdyby na poziomie Konto i Kampania był np. stan grupy reklam, czy stan słów kluczowych.