Czy sprawdzacie skuteczność komponentów reklamy elastycznej w wyszukiwarce?
Jak dawno temu? Teraz możemy sprawdzić liczbę wyświetleń poszczególnych elementów reklam, a nawet rozszerzeń, które wyświetliły się razem z tą reklamą, ale…
Mocno zaniepokoiło mnie to co zauważyłem na wszystkich reklamach. Przeważnie stosuję 4 opisy i przypinam je jako tekst 1 i 2.
Z definicji, którą można znaleźć tutaj https://support.google.com/google-ads/answer/7684791?hl=pl
Dzięki elastycznym reklamom w wyszukiwarce możesz tworzyć reklamy, które dostosowują się do wielkości ekranu, co pozwala Ci wyświetlać klientom trafniejsze komunikaty. Podczas tworzenia elastycznej reklamy w wyszukiwarce podaj kilka nagłówków i tekstów reklamy. Google Ads będzie automatycznie testować ich różne kombinacje, aby sprawdzić, które są najskuteczniejsze. Dzięki dostosowywaniu treści reklamy do słów wyszukiwanych przez potencjalnych klientów elastyczne reklamy w wyszukiwarce mogą zwiększać skuteczność kampanii.
Ale nie testuje…
Sprawdźcie. U mnie działają zawsze tylko 2 teksty.
Albo liczba wyświetleń jest podawana błędnie, albo system ma jakiś bug.
Aktualizacja.
Otrzymałem odpowiedź od supportu:
- Google Ads testuje różne kombinacje opisów, aby dowiedzieć się, które z nich są najskuteczniejsze. Dostosowuje treść reklamy tak, aby lepiej odpowiadała wyszukiwanym hasłom przez potencjalnych klientów. Dlatego też, jeśli konkretna kombinacja jest bardziej skuteczna niż inne, można nadać jej priorytet, w wyniku czego tylko niektóre opisy będą wybierane częściej niż inne.
- Jeżeli opisy są do siebie zbyt podobne, platforma Ads układa tekst w wiele kombinacji reklam, aby uniknąć powtarzalności.
- Jeśli oczekuje się, że inne zasoby będą działać lepiej, dany zasób może nie uzyskać żadnych wyświetleń.
Pomyślałem: „Sprawdzam”.
Cofnąłem się do początku działania x reklam na różnych kontach. System jak najbardziej testuje, ale patrzcie w jakich proporcjach. Można to nazwać testem, czy nauką?
Od samego początku system faworyzuje opisy. Trwa to około 3-6 miesięcy i potem pokazuje już tylko te, które i tak faworyzował.