Page Rank to parametr określający wartość strony internetowej. Przynajmniej kiedyś tak było. W tej chwili po prostu jest. Bardzo często służy pomocą w handlu linkami. Czym większy PR na podstronie, gdzie link miałby się pojawić, tym większe pieniądze należy przeznaczyć na wykupienie go. Od jakiegoś czasu google informuje, że PR nie ma już takiej mocy i proszą o nie sugerowanie się nim. Oczywiście firma Google tym samym starała się ukrócić handel linkami, ale nie miało to wymiernego skutku. W tej chwili słyszymy, że PR ma zniknąć. Zielony pasek w skali od 0 do 10 ma zniknąć zapewne z wielu przyczyn. Od dawna pozycjonerzy wiedzą, że nie jest to już miarodajny parametr i bardzo często zdarza się tak, że strony z mniejszym PR pokazują się na wyższych pozycjach niż te z większym PR. Już ten fakt sugeruje błędne działanie tego parametru.
Co wy sądzicie na ten temat. PR musi zniknąć, czy ma pozostać?
autor: Dominik Myślak RedJasper