Nadmienię, że nie pracuję jeszcze intensywnie w nowym interfejsie, więc aby np. wdrożyć nowe reklamy gmail muszę przejść na nowy interfejs. Stąd sądziłem, że problem dotyczy tylko reklam na gmaila, bo tylko na nich pracowałem w nowym interfejsie. Okazuje się, że problem jest nie tyle z reklamami, co z…
Od pewnego czasu prześladował mnie problem polegający na tym, że nie widzę w obrębie grupy reklam wszystkich reklam – akurat w tym przypadku na koncie GMAIL utworzonym w nowym interfejsie. Sądziłem, że to problem stricte związany z reklamami gmail. Problem został zgłoszony do supportu, ale po pewnym czasie uzyskałem informacje, że wszystko jest OK. Temat porzuciłem, ponieważ udało mi się wdrożyć nowe reklamy przez Edytor AdWords.
I to mnie najbardziej dręczyło, ponieważ w Edytorze AdWords widziałem te reklamy, a na koncie AdWords już nie.
Dzisiaj znów musiałem dokonać zmian w reklamach gmail. Skopiowałem aktywną reklamę i wkleiłem na konto – po chwileczce nowo wklejona reklama zniknęła. Operacje powtórzyłem – ten sam efekt. Otworzyłem Edytor AdWords i sprawdziłem – są obie wklejone reklamy.
Zgłosiłem ponownie problem do supportu Google. Jednak Pani z supportu nie pałała entuzjazmem do mojego zgłoszenia 🙂
Zacząłem sam szukać i nagle okazało się, że mam włączoną segmentację po Kategorii konwersji. Wyłączyłem ją i moim oczom ukazały się moje zaginione reklamy.
Ponownie zgłosiłem problem z zapytaniem, czy jeśli włączam segmentację powinienem widzieć wszystkie reklamy, czy tylko te spełniające segmentację? Akurat w tym przypadku segmentacja nie powinna działać jak filtr, tylko pokazywać dane przypisane do wszystkich reklam, aby można było optymalizować działania, czyli np. wstrzymać te gorsze reklamy.
Sprawdziłem kilka innych segmentów prócz konwersji i niektóre działają poprawnie, a niektóre powodują „znikanie reklam”.
Ciekawostką jest to, że jeśli reklamy nie spełniły zadanego segmentu to system pokazuje informacje w taki sposób, jak byśmy w ogóle nie mieli reklam w obrębie tej grupy reklam.