Wyszukiwarka Google rozpoczęła testy nowego silnika do pokazywania naturalnych wyników, czyli tzw. SERPÓW. Nowy silnik pracuje w technologii AJAX i przynosi już wiele pytań z tym związanych.
Nigdy nie zdarzyło się, aby google pytało się użytkowników o zdanie. Natomiast tym razem na stronie http://www2.sandbox.google.com można testować nową wyszukiwarkę. Po wejściu nie widzimy żadnych zmian, ponieważ zmiany są dla nas niezauważalne. Sama idea szukania pozostaje bez zmian.
Już w tej chwili można zaobserwować spore różnice w wynikach wyszukiwania porównując stary silnik i ten testowany. Co na to pozycjonerzy? Już w tej chwili wiemy, że utrudni to nieco pracę, ponieważ będzie trzeba dostosować chociażby automaty zliczające pozycję strony. Ta zmiana to tylko czubek góry zmian jakie będzie trzeba dokonać. Może to wpłynąć bardzo na mniejsze firmy, które mogą w pierwszej chwili nie dawać sobie rady z pozycjonowaniem i wszystkimi zabiegami z nim związanymi.
Czyżby pozycjonowanie za 10 zł miało swój koniec? Bardzo możliwe, ponieważ mniejsze, mniej doświadczone firmy mogą upaść z braku Klientów. Będzie trzeba myśleć o przebranżowieniu?
Google wprowadzając nową technologie chce bardziej obserwować Użytkowników. Będzie można nawet śledzić pozycję kursora na stronie. Co to może nam dać? Bardzo wiele. Już w tej chwili google analytics umożliwia nam badanie zachowań użytkowników naszych stron. Jeśli dojdą nowe opcje będzie to bardzo lukratywne narzędzie dla działów marketingu każdej firmy.
Pozostaje pytanie czy Google wprowadzi w 100% to rozwiązanie. Zapewne wiele będzie zależało od przeprowadzanych testów. Bardzo zastanawiające jest również to, że niedawno została oddana do użytku wyszukiwarka Bing. Czyżby Google tym samym przygotowywało ripostę? Zapewne czas pokaże.
autor: Dominik Myślak RedJasper