RODO a remarketing, czyli RODO a zbieranie danych w Google Analytics

RODO zbliża się wielkimi krokami. Dzisiaj mamy 20.04.2018, a już 25 maja 2018 roku będą nas obowiązywały nowe przepisy dotyczące ochrony i gromadzenia danych – RODO. 

Nowe przepisy nurtowały branżę marketingu internetowego w kontekście zbierania danych przez Google Analytics takich jak: pliki cookie, identyfikatory użytkowników (np. User-ID) i identyfikatory reklam (np. pliki cookie DoubleClick, identyfikator wyświetlania reklam w systemie Android i identyfikator Apple dla reklamodawców). Ma to ogromne znaczenie chociażby w przypadku remarketingu.

Google podkreśla, że nie ma to wpływu na dane zbiorcze.

Google z dniem dzisiejszym wprowadziło możliwość ustawienia jak długo dane mają być przechowywane na serwerach Analyticsa – mechanizmy kontroli przechowywania danych.

Ustawienia znajdziemy na koncie Analytics w danej usłudze: Informacje o śledzeniu >> Przechowywanie danych

Mamy możliwość wybrania jak długo dane będą zbierane na serwerach Analytics oraz czy ustawienia mają być przywracane za każdym razem, gdy odwiedza nas dany użytkownik. Wystarczy ustawić przycisk na Wł. jak powyżej. 

Jeśli dane o użytkowniku przekroczą ustawiony limit i nie odwiedził on naszą stronę ponownie, to dane zostaną usunięte podczas procesu usuwania w następnym miesiącu.